Personenalarmering aanvragen?

Bel met Personenalarmering of vul het formulier in:

Aanvraagformulier

088-1177477

Personenalarmering: meer zekerheid thuis

Zelfstandig thuis wonen zonder al te veel ingrepen in uw dagelijks leven? Dat is wel zo fijn. En heeft u tóch hulp nodig, dan is dit binnen handbereik. Personenalarmering van Thebe maakt dit mogelijk.

Met personenalarmering van Thebe woont u zelfstandig, met een veilig gevoel. Stel dat u bent gevallen. Dan krijgt u met één druk op de alarmknop direct contact met onze zorgcentrale. De zorgcentrale roept uw contactpersonen of een hulpverlener van Thebe op. Krijgen wij geen contact met u? Dan komt er zo snel mogelijk iemand naar uw woning.

De personenalarmering bestaat uit twee onderdelen:

  1. Een persoonlijk alarm. Dat is een mobiele noodknop die u bij u draagt.
  2. Een apparaatje dat op uw vaste telefoonlijn of modem wordt geïnstalleerd om contact te maken met de zorgcentrale.

Daarnaast sluit u een abonnement af voor de zorgverlening. U kiest tussen een abonnement met hulp van uw eigen contactpersonen of een abonnement met professionele hulp.

Tarieven personenalarmering

Door op onderstaande link te klikken krijg je de huidige tarieven voor personenalarmering te zien.

Informatie over Tunstall Secuvita

U huurt een sleutelkluis via Thebe als u gebruik maakt van de personenalarmering met het abonnement 'professionele hulp'. Als er een noodgeval is kan de zorg op een veilige manier toegang krijgen tot de woning met de sleutelkluis. De sleutelkluis is van de leverancier Tunstall Secuvita. Zij leveren ook het apparaat voor de personenalarmering. Dit zorgt ervoor dat er maar 1 monteur hoeft te komen om de sleutelkluis te installeren en de personenalarmering.
Het gebruik van een sleutelkluis is erg veilig. Het is onafhankelijk getest en is het een product in de categorie sleutelkluizen dat de hoogste kwalificatie heeft gehaald: SKG*** (extra zwaar inbraakwerend). De sleutelkluis wordt door het Politiekeurmerk Veilig Wonen gewaardeerd als een innovatief product en een veilige keuze. 

Wanneer kunt u voor personenalarmering bij Thebe terecht?

U vraagt personenalarmering aan als u zelfstandig thuis wilt blijven wonen met een veilig gevoel. U heeft hiervoor geen verwijzing of indicatie nodig van uw (huis)arts. Het kan ook zijn dat u personenalarmering nodig heeft vanwege uw gezondheid. Neem in dat geval contact op met uw zorgverzekering. Mogelijk komt u in aanmerking voor een vergoeding. U heeft dan ook een verklaring nodig van uw huisarts waarin staat dat u personenalarmering nodig heeft. 

Lees ook de folder Personenalarmering.

 

Personenalarmering - Stap voor Stap

U leest hier wat u moet doen om personenalarmering aan te vragen

Stap 1

Aanvragen personenalarmering

U vraagt personenalarmering aan via het aanmeldformulier op de website. Ook kunt u ons bellen (088 117 74 77). Wij sturen u de formulieren dan toe. Deze vult u in en stuurt ze per post naar ons terug.

Voor personenalarmering heeft u geen indicatie of verwijzing van uw huisarts nodig. U kunt zich nu direct aanmelden.

Heeft u personenalarmering nodig vanwege uw gezondheid? Neem dan eerst contact op met uw zorgverzekeraar. Mogelijk komt u in aanmerking voor een vergoeding. U heeft voor uw verzekeraar een verklaring nodig van uw huisarts waarin staat dat u personenalarmering nodig heeft.

Wat u van ons mag verwachten

Installatie personenalarmering
Thebe verwerkt uw aanvraag en neemt contact op met Secuvita. Dit bedrijf installeert de personenalarmering voor Thebe.

Wat wij van u verwachten

Compleet aanvraagformulier
U vult het aanvraagformulier zo volledig mogelijk in. U heeft hiervoor ook uw IBAN-nummer nodig. Dit is uw bankrekeningnummer. Dit nummer begint met NL en staat op uw bankpas.

Stap 2

Keuze abonnementsvorm

U sluit een abonnement af voor hulpverlening in noodsituaties. U kiest voor hulp van contactpersonen of voor hulp van professionele zorgverleners.

Hulp van contactpersonen
Wilt u hulp van een contactpersoon? Dan kiest u drie mensen die dicht bij u in de buurt wonen. Bijvoorbeeld een buurman, familielid of vriend. Slaat u alarm, dan informeert de zorgcentrale een van deze contactpersonen. Is er niemand bereikbaar? Dan alarmeert Thebe de hulpdiensten. Hulp van een contactpersoon voelt vertrouwd en is goedkoper dan hulp van een professionele zorgverlener.

Hulp van professionele zorgverleners
Zijn er geen contactpersonen in uw buurt of kiest u liever voor een professionele zorgverlener? Dan gaat u voor personenalarmering met hulp van professionele zorgverleners. Slaat u alarm, dan beoordeelt de zorgcentrale van Thebe welke hulp nodig is. Als hulp nodig is, komt een professionele zorgverlener van Thebe Wijkverpleging bij u langs. Professionele hulp is altijd dichtbij. Hulp van een professionele zorgverlener is wel duurder dan hulp van een contactpersoon.

Heeft u hulp nodig en kunt u zelf de deur niet opendoen? Dan moeten wij bij uw sleutel kunnen. Daarom wordt bij deze abonnementsvorm een sleutelkluis bij u geïnstalleerd.

Als u kiest voor hulp van een professionele zorgverlener, kan het zijn dat uw hulpvraag wordt afgewezen. Dit kan als uw hulpvraag niet past bij het doel van personenalarmering. Bijvoorbeeld als u niet bij uw bril kunt, of als u een boterham wilt smeren.

Wat wij van u verwachten

Keuze abonnementsvorm
U maakt een keuze tussen een abonnement met hulp van contactpersonen of een abonnement met hulp van professionele zorgverleners.

Stap 3

Afspraak voor installatie

Secuvita installeert uw personenalarmering. Een medewerker van Secuvita neemt telefonisch contact met u op om een afspraak te maken. Een installateur van Secuvita installeert en test het alarmtoestel en het alarmzendertje bij u. Koos u voor het abonnement met hulp van professionele zorgverleners? Dan wordt ook een sleutelkluis geïnstalleerd.

Wat u van ons mag verwachten

Zorgvuldige installatie
Wij zorgen ervoor dat de personenalarmering direct werkt na de installatie. De personenalarmering testen we daarvoor meerdere malen.

Duur afspraak
Wij nemen niet meer van uw tijd in beslag dan nodig. De installatie duurt ongeveer 45 minuten.

Stel gerust uw vragen
Neem contact op met Thebe op telefoonnummer 088 117 74 77 bij vragen over uw personenalarmering.

Wat wij van u verwachten

Benodigdheden voor aansluiting
U heeft een vaste telefoonaansluiting of een internet LAN-verbinding voor de installatie.

Hulp van een contactpersoon
Kiest u voor hulp van een contactpersoon? Dan is het prettig als een van de contactpersonen aanwezig is bij de afspraak.

Hulp van professionele hulp
Kiest u voor professionele hulp? Zorg dan voor een extra voordeursleutel. Deze sleutel komt in de sleutelkluis.

Stap 4

Overdracht van uw sleutels

Heeft u gekozen voor hulp van contactpersonen? U zorgt dan zelf dat uw contactpersonen een sleutel krijgen.

Heeft u gekozen voor hulp van professionele zorgverleners? Dan installeren we tegelijk met de personenalarmering een sleutelkluis. Dit is een kleine metalen box. In deze sleutelkluis bewaren wij uw sleutel. Zo kunnen wij altijd bij u naar binnen in geval van nood. U huurt deze sleutelkluis van Thebe. De huur bedraagt 16,05 euro per maand. Tijdens de installatie wordt een voordeursleutel in de sleutelkluis geplaatst. U moet deze sleutel zelf op het moment van installatie aanleveren.

Wat u van ons mag verwachten

SKG sleutelkluis
De sleutelkluis die u huurt van Thebe is een veilige opbergplaats voor uw sleutel. De kluis heeft het SKG*** keurmerk.

Wat wij van u verwachten

Overdracht sleutels
Koos u voor hulp van contactpersonen? Dan regelt u de overdracht van de sleutels zelf.

Toestemming sleutelkluis
Woont u in een appartementencomplex? Vraag dan toestemming aan de woningbouw of Vereniging van Eigenaren (VVE) voor het plaatsen van de sleutelkluis. Het is belangrijk dat u dit regelt voordat wij de sleutelkluis plaatsen.

Veelgestelde vragen

Hier vindt u antwoord op veelgestelde vragen over thuisbegeleiding.

U kunt hiervoor het daarvoor beschikbare formulier invullen. 

Personenalarmering aanvragen

Het is belangrijk dat u de alarmknop altijd bij u draagt. U draagt de alarmknop om uw pols of om uw hals. Bent u gevallen, voelt u zich niet lekker of heeft u een andere dringende hulpvraag? Met een druk op de noodknop krijgt u direct contact met onze zorgcentrale. Via de microfoon en de luidspreker kunnen wij met u praten. Krijgen wij geen contact? Dan komt er iemand naar uw woning. Deze zorgverlener streeft ernaar om er binnen driekwartier te zijn. 

Met een vaste telefoonaansluiting maakt uw persoonlijk alarm contact met de zorgcentrale.

Drukte u op de noodknop omdat u hulp nodig heeft? Dan krijgt u contact met de zorgcentrale van Thebe. Koos u voor hulp van een contactpersoon? Dan belt de medewerker van de zorgcentrale een van de drie contactpersonen voor u. Een van uw contactpersonen komt dan naar uw woning. Krijgt de zorgcentrale uw contactpersonen niet te pakken? Dan schakelen we de hulpdiensten in. Koos u voor professionele hulp? Dan komt een professionele zorgverlener van Thebe Zorg Thuis naar uw woning.

Ja, u mag altijd ongevraagd testen.

Heeft u vragen met betrekking tot de personenalarmering? Dan neemt u contact op via 088 117 74 77. Buiten kantooruren kunt u contact opnemen via 0900-8122.

U kunt hiervoor het daarvoor beschikbare formulier invullen. 

Personenalarmering wijzigen of beëindigen

U kunt hiervoor het daarvoor beschikbare formulier invullen. 

Personenalarmering wijzigen of beëindigen

U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen via telefoonnummer 088 - 117 74 77 of het formulier invullen. 

Informatie aanvragen over personenalarmering