De cliëntenraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van cliënten die gebruik maken van de zorg en behandeling van Thebe. Thebe hecht veel waarde aan de wensen en ideeën van alle cliënten. Omdat het onmogelijk is om met iedere cliënt persoonlijk in gesprek te gaan heeft Thebe conform de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ) cliëntenraden ingesteld op de zorglocaties. Thebe Wijkverpleging heeft een eigen cliëntenraad. Een afvaardiging van deze leden vormt de centrale cliëntenraad Thebe.
Cliëntenraad geeft advies
De cliëntenraad kan gevraagd en ongevraagd advies uitbrengen aan de manager en/of raad van bestuur. In de Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen is geregeld voor welke onderwerpen de zorginstelling de cliëntenraad in de gelegenheid moet stellen een advies uit te brengen.
Cliëntenraad is geen klachtencommissie
De cliëntenraad is geen klachtencommissie. Als u een klacht heeft over de zorgverlening van Thebe kunt u dit zelf aangeven. Dit kan rechtstreeks aan de zorgverleners of door contact op te nemen met de verantwoordelijk manager. Ook kan gebruik gemaakt worden van de klachtenregeling voor cliënten.
Contactgegevens
Hieronder vindt u de contactgegevens van de cliëntenraden binnen Thebe. U kunt contact leggen via de ambtelijk secretaris van de desbetreffende cliëntenraad. Ook als u interesse heeft om zitting te nemen in één van de cliëntenraden binnen Thebe kunt u daar terecht.
Centrale Cliëntenraad Thebe
Ambtelijk secretaris: Monique Konings
E-mail: Monique.konings@thebe.nl
Postadres: Liesboslaan 2, 4813 EC in Breda
Telefoon: 088- 1171000 (secretariaat)
Cliëntenraad Thebe Wijkverpleging
E-mailadres cliëntenraad wijkverpleging: Clientenraad.Wijkverpleging@thebe.nl
Jaarverslag
Onderstaand leest u het jaarverslag van de cliëntenraad wijkverpleging
-
Jaarverslag 2021 (PDF)
Veelgestelde vragen cliëntenraad
Onderstaand leest u de veelgestelde vragen
- Veelgestelde vragen (PDF)