Heeft u zorg nodig, maar weet u niet welke zorg bij u past? Of ontvangt u al zorg en wilt u deze zorg evalueren? Dan kunt u een adviesgesprek aanvragen met de wijkverpleegkundige van het buurtteam in uw wijk. 

Tijdens het gesprek vertelt u alles over uw situatie, hoe het met u gaat en hoe u zich voelt. Wij kunnen dan goed bepalen welke zorg of hulpmiddelen u nodig heeft om langer zelfstandig thuis te wonen. Soms heeft u een (aanvullende) indicatie nodig. Een indicatie is het vaststellen van de zorg die u nodig heeft. Ook dit regelen wij voor u. 

Wanneer kunt u voor een adviesgesprek met de wijkverpleegkundige bij Thebe terecht?

U kunt een adviesgesprek met de wijkverpleegkundige aanvragen als u zorg van het buurtteam nodig heeft, of als u al zorg ontvangt en daarover wilt praten. Wij praten met u over uw situatie en over wat wij kunnen doen om uw situatie te verbeteren. Wij raden u aan om een mantelzorger of naaste uit te nodigen voor het gesprek. Als u geheugenproblemen heeft, is het noodzakelijk dat er een mantelzorger of naaste aanwezig is bij het gesprek.

Vergoeding van uw zorg

De zorg die u ontvangt wordt vergoed vanuit de Zorgverzekeringswet (Zvw). U betaalt geen eigen bijdrage. 

Heeft u al een indicatie Wet langdurige zorg (Wlz), bijvoorbeeld omdat u op de wachtlijst staat voor een woonzorgcentrum? Dan kunt thuiszorg ontvangen, zolang u uw verhuizing afwacht. Wij regelen de aanpassing van uw indicatie. De kosten van de thuiszorg worden vergoed vanuit de Wlz. U betaalt wel een eigen bijdrage. De hoogte van deze bijdrage hangt af van uw inkomen. Meer informatie over deze bijdrage leest u op www.hetcak.nl

Adviesgesprek verpleegkundige stap voor stap

Adviesgesprek met een wijkverpleegkundige aanvragen
Afspraak met de wijkverpleegkundige
Start zorg
Evaluatiegesprek

Stap 1 Adviesgesprek met een wijkverpleegkundige aanvragen

U kunt een adviesgesprek op twee manieren aanvragen: via de website of telefonisch. Als u klikt u op de button ‘Zorg regelen’ kunt u een aanmeldformulier invullen of u belt naar het telefoonnummer. U krijgt dan een medewerker van het buurtteam aan de telefoon. Zij noteert uw gegevens en regelt dat de wijkverpleegkundige u belt om een afspraak te maken.

Wat u van ons mag verwachten

  • Wij nemen contact op

    Als u zich heeft aangemeld, nemen wij contact met u om een afspraak te maken voor het adviesgesprek. 

  • Stel uw vragen gerust

    Heeft u vragen? Dan kunt u ons altijd bereiken via het nummer dat u vindt onder de knop ´'Zorg regelen´. 

Wat wij van u verwachten

  • Burgerservicenummer

    Voor de aanmelding hebben wij uw BSN-nummer nodig. Dit nummer staat op uw ID-kaart of paspoort. Houd deze bij de hand als u zich aanmeldt. 

     

  • Aanvullende gegevens

    Ook hebben wij een kopie van uw paspoort en uw verzekeringsgegevens nodig bij de aanmelding.

Stap 2 Afspraak met de wijkverpleegkundige

De wijkverpleegkundige komt bij u thuis voor het adviesgesprek. Dit gesprek duurt ongeveer 1 uur tot 1,5 uur. Tijdens het gesprek bespreken wij uw hulpvraag. Wij kijken welke zorg en hulpmiddelen u nodig heeft. Het kan zijn dat wij u niet de zorg kunnen bieden die u nodig heeft. In dat geval denken wij actief met u mee en kijken of wij u kunnen verwijzen naar een plek waar ze u wel kunnen helpen.

Wat u van ons mag verwachten

  • Uw indicatie

    Wij vragen de benodigde indicaties voor u aan.

  • Levering hulpmiddelen

    Wij houden in de gaten of uw hulpmiddelen zijn geleverd.

  • Wij brengen u in contact met andere instellingen

    Wij nemen contact op met andere instellingen of disciplines als dat nodig is.

Wat wij van u verwachten

  • Tekenen zorgovereenkomst

    Als u zorg nodig heeft, maken wij een zorgovereenkomst op. Deze overeenkomst ondertekent u aan het eind van het adviesgesprek.

  • Blijf niet met uw vragen zitten

    Als u vragen heeft, kunt u contact opnemen met de wijkverpleegkundige op het moment dat u nog geen zorg ontvangt.

  • Mogelijke overdracht ziekenhuis

    Als u een overdrachtsformulier of een indicatie van een ziekenhuisformulier heeft, hebben wij deze misschien nodig. Zorg dat u deze papieren kunt vinden als wij bij u langskomen.

Stap 3 Start zorg

Als uit het adviesgesprek blijkt dat u zorg nodig heeft, regelen wij dat u zo snel mogelijk zorg krijgt. Als u direct zorg nodig heeft, kijken we samen met het team hoe we dat kunnen regelen. U krijgt zorg van een professioneel team van een verzorgenden en verpleegkundigen.

Wat u van ons mag verwachten

  • Zorg op maat

    Wij houden in de gaten hoe de zorg verloopt en of u meer of juist minder zorg nodig heeft.

  • Stel uw vragen

    Wij staan u graag te woord. Met vragen kunt u terecht bij uw wijkverpleegkundige of de zorgcoördinator.  

Wat wij van u verwachten

  • Wij regelen de zorg

    U hoeft in deze fase niets te doen, het buurtteam regelt de eventuele indicatie en de verdere afwikkeling.

Stap 4 Evaluatiegesprek

Wij plannen altijd een evaluatiegesprek met u in. Dit gesprek vindt telefonisch plaats of bij u thuis. Wij vragen of u tevreden bent over de zorg en of u voldoende zorg ontvangt. Als het nodig is, passen wij de zorg aan op uw wensen en behoeften. Als u hulpmiddelen nodig heeft, plannen wij de evaluatie zo snel mogelijk in. Als wij een indicatie voor u regelen om zorg te ontvangen, plannen wij binnen 2 weken een gesprek met u in. Had u een spoedaanvraag? Dan plannen wij de evaluatie na 3 weken in. Als u huishoudelijke hulp heeft gevraagd, evalueren wij dit binnen 6 weken met u.

Wat u van ons mag verwachten

  • Zorg afgestemd op uw situatie

    Wij schatten uw situatie zo goed mogelijk in. Als u meer of minder zorg nodig heeft, regelen wij dat voor u.

Wat wij van u verwachten

  • Zorg op maat

    Wij zijn er voor u. Dus vertel ons eerlijk hoe het met u gaat. Dan kunnen wij ervoor zorgen dat u de juiste zorg ontvangt.

Veelgestelde vragen

U vraagt het adviesgesprek zelf aan. Dit kan met het online formulier, door ons te bellen of te vragen of uw huisarts u kan verwijzen.
Wij bieden een adviesgesprek op het moment dat u vragen heeft over uw zorg en welzijn. Ook als u wilt weten of er hulpmiddelen zijn die uw leven gemakkelijker maken, kunt u bij ons terecht. Als u zorg nodig heeft, regelen wij dat u de zorg krijgt en wij regelen de benodigde indicatie.
Het team bestaat uit verzorgers en verpleegkundigen.
Wij komen op het afgesproken tijdstip naar u toe voor het adviesgesprek. Als u zorg nodig heeft, spreken wij van tevoren af op welke tijdstippen wij langskomen.
Thebe logo

Cookies op Thebe.nl

Thebe is wettelijk verplicht om u toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken, en u te informeren over het gebruik daarvan op de site.

Thebe.nl gebruikt cookies, JavaScript en soortgelijke technieken voor de volgende doeleinden:

  • het optimaliseren van de website;
  • de integratie van sociale media;
  • het verzamelen en analyseren van statistieken.

Voor een aantal van bovenstaande punten is het vastleggen van bezoekersgedrag noodzakelijk. Ook derde partijen kunnen cookies plaatsen via Thebe.nl en internetgedrag volgen, zoals bijvoorbeeld het geval is bij embedded video's van YouTube.

Lees meer op onze cookiepagina.

 

Doorgaan zonder cookies Cookies accepteren