Thebe logo

Cookies op Thebe.nl

Thebe is wettelijk verplicht om u toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken, en u te informeren over het gebruik daarvan op de site.

Thebe.nl gebruikt cookies, JavaScript en soortgelijke technieken voor de volgende doeleinden:

  • het optimaliseren van de website;
  • de integratie van sociale media;
  • het verzamelen en analyseren van statistieken.

Voor een aantal van bovenstaande punten is het vastleggen van bezoekersgedrag noodzakelijk. Ook derde partijen kunnen cookies plaatsen via Thebe.nl en internetgedrag volgen, zoals bijvoorbeeld het geval is bij embedded video's van YouTube.

Lees meer op onze cookiepagina.

 

Doorgaan zonder cookies Cookies accepteren

22 oktober 2019

Een van onze cliënten stuurde een prachtige mail naar de raad van bestuur met complimenten voor onze zorg- en dienstverlening. Hier doen we het tenslotte allemaal voor!

Graag vraag ik uw welwillende aandacht voor het volgende. 

Na een operatie aan een geïnfecteerde operatiewond ben ik op vrijdag 11 oktober jl. huiswaarts gekeerd uit het Amphia Ziekenhuis met een grote open wond op mijn rug. Deze wond diende, aldus de instructies vanuit het ziekenhuis, dagelijks verzorgd te worden. Daartoe heb ik diezelfde vrijdag een beroep gedaan op uw thuiszorgafdeling (Buurtteam Bavel & Ulvenhout) en op uw gespecialiseerde wondverpleegkundige (wondcoördinator Thebe Wijkverpleging Breda Zuidoost). 

Vanaf vrijdag 11 oktober heb ik dagelijks verzorging ontvangen van uw medewerkers. De ervaringen die ik daarmee opgedaan heb geven mij aanleiding tot het schrijven van deze e-mail. 

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik uitermate tevreden ben met de behandeling, zowel in medisch als in menselijk opzicht, die ik van uw medewerkers tot nu toe ontvangen heb. Deze e-mail is dus geschreven door een zeer tevreden klant! 

Graag ga ik wat nader in op mijn ervaringen en op de vraag waaruit mijn tevredenheid bestaat. 

Ik ben vorige week vrijdag als patiënt naar huis gestuurd met een ernstige verwonding. Ik heb daar geen enkele ervaring mee en was ook behoorlijk ongerust over de vraag of dit allemaal wel goed zou komen. Ook werd ik naar huis gestuurd met de mededeling dat de thuiszorg het vanaf dat punt zou overnemen. Grote vraag was of dat allemaal vanzelf zou gaan? Ik was tenminste sceptisch. 

Al direct diezelfde vrijdag ben ik gebeld door Nicole van uw buurtteam Bavel & Ulvenhout. Ik ben rond de klok van 11 uur thuisgekomen uit het ziekenhuis en om 14.00 uur al reeds zat Nicole bij mij thuis voor een intake. Deze snelheid van handelen gaf mij meteen al gerustheid. Ik word niet aan mijn lot overgelaten! De intake was prettig, to the point en uitgevoerd in een balans tussen medische zaken en aandacht voor mijn persoonlijke zorgen en ongerustheid. Er werd ook meteen duidelijkheid gegeven over der dagelijkse behandeling vanaf die dag. Er zou elke dag iemand langskomen tussen 14.00 uur en 16.00 uur. En zo geschiedde ook! 

Achtereenvolgens ben ik geholpen door diverse medewerkers van uw buurtteam Bavel & Ulvenhout. Je zou zeggen: waarom elke dag iemand anders en wat heeft dat niet voor gevolgen? 

Ik kan u zeggen dat de wisseling van ‘gezichten’ geen enkel probleem heeft opgeleverd! Elke medewerker bleek goed geïnformeerd te zijn. Er is geen enkel ‘gat gevallen’ in de overdracht. Bovendien bleek de werkwijze langs een strak protocol te verlopen, waardoor er voor mij als patiënt geen nieuwe onzekerheden werden gecreëerd. Elk van uw medewerkers (echt zonder uitzondering) heeft laten zien over verstand van zaken te beschikken. Allemaal ook hebben ze een uitstekende mix tussen het medische werk (de feitelijke wondverzorging) en de persoonlijke aandacht voor mijn sores weten te bieden. Natuurlijk zong elke medewerker zoals zij gebekt is, maar desalniettemin heb ik, zonder uitzondering, mensen bij mij thuis getroffen die hun vak verstaan en de liefde voor dat vak en de patiënt ook uitgestraald hebben. Ik voeg daar de professionele entourage (van de bedrijfskleding tot de tassen met logo’s en van de strakke adequate rapportage tot de verzorgingsrituelen) aan toe. Dat heeft bij mij het gevoel van in goede handen te zijn, zeker versterkt. 

Wat is mij verder opgevallen? 

  1. Geen van uw medewerkers heeft ook maar de minste ongenoegens geuit over problemen in de zorg, problemen met de werkdruk, problemen met collega’s, problemen met de honorering of problemen met de organisatie waarvoor zij werken. Ik heb een uitsluitende aandacht voor mij als patiënt gevoeld en ondervonden. Dat is buitengewoon plezierig. 
  2. Ik ontving al op de eerste dag een ‘smoelenboek’ van uw buurtteam. Dat is prettig en geeft bovendien een gevoel van eenheid en transparantie. 
  3. Er wordt zeer efficiënt gewerkt, zonder dat dit ten koste is gegaan van de persoonlijk aandacht. Elke medewerker ‘stroopte meteen bij binnenkomst de mouwen op’ en ging aan de gang. Geen gedraal of gepraat, maar direct aan de slag. In het bijzonder neem ik mijn petje af voor het feit dat het elke medewerker lukte om volstrekte rust uit te stralen, ondanks dat er patiënten voor en na mij geholpen moesten worden. Op een bepaalde manier had iedereen alle tijd voor mij, terwijl er ook geen seconde tijd verspild werd. 
  4. Ik stond als patiënt absoluut centraal. Er werd wel aan verslaglegging gedaan, maar duidelijk was steeds dat die in mijn belang werd gedaan. Daarover werd ook steeds transparantie betracht. Geen geheimen dus, maar gewoon hardop zeggen wat je vastlegt. Elke vraag van mij om te mogen beschikken over (onderdelen van) die rapportage werd meteen gehonoreerd. De moderne wijze van vastlegging (digitaal) was daarbij zeker behulpzaam. Gewoon even mailen vanaf locatie dus! 
  5. Op geen enkel moment heb ik de indruk gekregen tot last te zijn. Integendeel; ik heb helemaal niets gemerkt van plannings- of andersoortige organisatorische problemen. Dit versterkte bij mij het gevoel van ‘de enige klant te zijn’. 
  6. Er wordt open en adequaat gecommuniceerd. Kunnen we vandaag eerder komen? Dan bellen we eerst de patiënt om dat te overleggen. Morgen komt de wonddeskundige en dan komen wij dus niet. Prettig om te weten! Morgen hebt u controle in het ziekenhuis. Daar wordt de wond dan verzorgd en komen wij dus niet. Handig om te weten! 

Geheel volgens afspraak verscheen afgelopen woensdag bij mij thuis de wondcoördinator van Team Breda Zuidoost. Ik had geen idee wat ik me daarbij moest voorstellen en wat de meerwaarde zou kunnen zijn ten opzichte van de verzorging die ik tot dan toe had ontvangen. 

Ik ben heel snel uit de droom geholpen! 

Zeer minutieus werd de wond gecontroleerd. Er werden foto’s gemaakt en er werd gekeken naar de tot dan toe gebruikte verbandmiddelen. Natuurlijk werd de wond meteen ook verzorgd, zodat er niet nog een extra bezoekje later die dag nodig zou zijn. 

Ik bezit in het geheel geen deskundigheid op het gebied van wondverzorging. Het was dan ook heel plezierig om van de wondcoördinator, aan de hand van de foto’s, uitleg te krijgen over de ontwikkeling in het genezingsproces. Dat die uitleg gebeurt op een manier die voor een leek begrijpelijk is (want dat was het geval) is zeker niet vanzelfsprekend. Er was ook alle ruimte voor mijn vragen! 

Ook hier trof ik weer dezelfde adequate professionaliteit aan. De coördinator constateerde niet alleen dat er andere verbandmiddelen zouden moeten worden ingezet, maar pakte ter plekke de telefoon, belde de leverancier en bestelde die middelen ook meteen. Ontzorgen noem ik dat! Toen ik vertelde dat ik de dag erna op controle moest in het ziekenhuis, werd er ook meteen een rapportje opgemaakt dat ik mee kon nemen. Ter plekke (bij mij thuis) printen van dat rapportje lukte niet. Geen probleem. “Ik stuur het u vanmiddag na”. En zo gebeurde het ook. Dat heeft ervoor gezorgd dat er ook geen afstemmings- of overdrachtsproblemen tussen ziekenhuis en Thebe konden ontstaan. Voor mij als patiënt is dat plezierig, want ik heb immers al genoeg aan mijn hoofd. 

Kortom: ik ben zeer tevreden over de zorg die ik van Thebe (en in het bijzonder de betrokken teams) ontvang. Bij deze breng ik daarvoor mijn complimenten aan u over. Ik stel het op prijs als u dat ook binnen uw organisatie laat doorklinken. Wat gezegd moet worden, moet gezegd worden! Uw medewerkers zijn hun gewicht in goud waard! 

Met vriendelijke groet, 

Bas