Thebe logo

Cookies op Thebe.nl

Thebe is wettelijk verplicht om u toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken, en u te informeren over het gebruik daarvan op de site.

Thebe.nl gebruikt cookies, JavaScript en soortgelijke technieken voor de volgende doeleinden:

  • het optimaliseren van de website;
  • de integratie van sociale media;
  • het verzamelen en analyseren van statistieken.

Voor een aantal van bovenstaande punten is het vastleggen van bezoekersgedrag noodzakelijk. Ook derde partijen kunnen cookies plaatsen via Thebe.nl en internetgedrag volgen, zoals bijvoorbeeld het geval is bij embedded video's van YouTube.

Lees meer op onze cookiepagina.

 

Doorgaan zonder cookies Cookies accepteren

Wilt u zorg aanvragen via een persoonsgebonden budget (PGB)? Dan kunt u bij Thebe terecht voor een PGB-indicatiegesprek. De wijkverpleegkundige komt dan op huisbezoek en tijdens een gesprek met u wordt vastgesteld welke lichamelijke verzorging en/of verpleging nodig is.

Middels een indicatie geeft de wijkverpleegkundige een advies over de benodigde zorg, hiermee kunt u bij de zorgverzekeraar vervolgens een PGB-indicatie aanvragen. Het PGB-indicatiegesprek wordt vergoed door de zorgverzekering van de aanvrager.

Wanneer kunt u voor een PGB-indicatiegesprek bij ons terecht?

Voor u een PGB-indicatiegesprek met de wijkverpleegkundige aanvraagt is het noodzakelijk dat u op de hoogte bent van het PGB-regelement van uw eigen zorgverzekeraar zodat u zelf al kunt inschatten of u wel of niet voor een PGB-indicatie in aanmerking komt. Dit reglement is op te vragen via de site of klantenservice van de eigen zorgverzekeraar.

Voor indicatiestelling PGB maakt Thebe aparte afspraken met verzekeraars. Op dit moment geldt dat voor mensen die verzekerd zijn bij één van de merken van CZ (CZ, Ohra, Nationale Nederlanden) wij tijdelijk geen PGB indicatiestellingen uit kunnen voeren.

Heeft u een Wet Langdurige Zorg-indicatie? Dan kunt u PGB aanvragen bij:

Zorgverlening van Thebe

Wilt u uitsluitend zorg van Thebe ontvangen? Dan hoeft u geen PGB aan te vragen. U komt dan in aanmerking voor thuiszorg van Thebe. 

PGB-indicatiegesprek stap voor stap

Aanvraag PGB-indicatiegesprek
Het indicatiegesprek
Na het indicatiegesprek

Stap 1 Aanvraag PGB-indicatiegesprek

U kunt een PGB-indicatiegesprek op twee manieren aanvragen. U klikt op de button ‘Zorg regelen’. U kunt dan een formulier invullen om een indicatiegesprek PGB aan te vragen. U kunt ook bellen met het telefoonnummer dat staat onder ‘Zorg regelen’. Als wij uw aanvraag hebben ontvangen, nemen wij contact met u op om een afspraak in te plannen voor een bezoek bij u thuis.

Wat u van ons mag verwachten

  • Eerlijk advies

    Wij geven u altijd een eerlijk advies over de zorg en hulp(middelen) die u nodig heeft.

  • Bereikbaarheid Servicecentrum

    U kunt het Servicecentrum bereiken op kantoortijden tussen 8:00 uur en 16:30 uur.

Stap 2 Het indicatiegesprek

De wijkverpleegkundige komt bij u thuis voor het PGB-indicatiegesprek. Dit gesprek duurt ongeveer anderhalf uur. Tijdens het gesprek doen wij een assessment. Het assessment is een hulpmiddel om de indicatie te onderbouwen en de zorgvraag vast te stellen. De uitslagen van deze testen bepalen welke zorg u nodig heeft.

Wat u van ons mag verwachten

  • Objectiviteit en eerlijkheid

    Wij zijn objectief en geven u een eerlijke indicatie voor de zorg die u nodig heeft.

  • Rekening houden met uw wensen

    Bij de indicatiestelling proberen wij rekening te houden met uw wensen.

Wat wij van u verwachten

  • Nodig een mantelzorger of naaste uit

    Wij raden u aan om een mantelzorger of een naaste uit te nodigen voor het gesprek.

  • Openheid over uw situatie

    Wij verwachten dat u open bent over uw situatie. Alleen dan kunnen wij u de juiste indicatie afgeven.

Stap 3 Na het indicatiegesprek

Na de tests ontvangt u van ons de uitkomsten op papier. Met deze papieren kunt u een PGB aanvragen bij uw zorgverzekeraar. Uw zorgverzekeraar bepaalt vervolgens of zij de zorg afgeven.

Wat u van ons mag verwachten

  • Neem contact op bij vragen

    Als u vragen heeft over de indicaties, kunt u contact opnemen met de wijkverpleegkundige die het advies heeft afgegeven.

  • Wij kijken welke zorg bij u past

    Keurt uw zorgverzekeraar de aanvragen van de zorg af? Dan kunt u een nieuwe afspraak met ons maken. Wij kijken dan welke zorg beter bij u past.

Wat wij van u verwachten

  • Houdt rekening met administratie

    Houdt u er rekening mee dat u zelf de administratie bij moet houden, als u voor zorg vanuit een PGB kiest.

  • Verleng indicatie indien deze verloopt

    Als de indicatie verloopt, regelt u zelf een verlenging van de indicatie.