Wilt u zelfstandig blijven wonen, zonder dat u zich zorgen hoeft te maken als u hulp nodig heeft? Dat kan met personenalarmering van Thebe.

Met personenalarmering van Thebe kunt u zelfstandig wonen met een veilig gevoel. Bent u gevallen of heeft u hulp nodig bij verzorging? Met een druk op de alarmknop krijgt u direct contact met onze zorgcentrale. De zorgcentrale roept uw contactpersonen of een hulpverlener van Thebe op. Krijgen wij geen contact met u? Dan komt er iemand zo snel mogelijk naar uw woning.

De personenalarmering bestaat uit twee onderdelen:

  1. een persoonlijk alarm: een mobiele noodknop die u bij u draagt;
  2. een apparaatje dat op uw vaste telefoonlijn wordt geïnstalleerd om contact te maken met de zorgcentrale.

Daarnaast sluit u een abonnement af voor de zorgverlening. U kunt kiezen tussen een abonnement met hulp van uw eigen contactpersonen of een abonnement met professionele hulp.

Tarieven

Personenalarmering

Wanneer kunt u voor personenalarmering bij Thebe terecht?

U kunt personenalarmering aanvragen als u zelfstandig thuis wilt blijven wonen met een veilig gevoel. U heeft hiervoor geen verwijzing of indicatie nodig van uw (huis)arts. Het kan ook zijn dat u personenalarmering nodig heeft vanwege uw gezondheid. Neem in dat geval contact op met uw zorgverzekering om te weten of u in aanmerking komt voor vergoeding. U heeft dan ook een verklaring nodig van uw huisarts waarin staat dat u personenalarmering nodig heeft. 

Personenalarmering stap voor stap

Aanvragen personenalarmering
Keuze abonnementsvorm
Afspraak voor installatie
Overdracht van uw sleutels

Stap 1 Aanvragen personenalarmering

U kunt personenalarmering aanvragen via het aanmeldformulier op de website of u kunt ons bellen. Als u naar ons belt, sturen wij u de formulieren toe. Deze kunt u invullen en per post naar ons terugsturen.

Voor personenalarmering heeft u geen indicatie of verwijzing van uw huisarts nodig. U kunt zich nu direct aanmelden. Klik op de button ‘Zorg regelen’ om personenalarmering aan te vragen. U heeft dan ook een verklaring nodig van uw huisarts waarin staat dat u personenalarmering nodig heeft.

Als u personenalarmering nodig heeft vanwege uw gezondheid neemt u het beste eerst contact op met uw zorgverzekeraar om te weten of u in aanmerking komt voor een vergoeding. U heeft voor uw verzekeraar een verklaring nodig van uw huisarts waarin staat dat u personenalarmering nodig heeft.

Wat u van ons mag verwachten

  • Installatie personenalarmering

    Thebe verwerkt uw aanvraag en neemt contact op met Secuvita. Zij verzorgt voor Thebe de installatie van personenalarmering.

Wat wij van u verwachten

  • Compleet aanvraagformulier

    U vult het aanvraagformulier zo volledig mogelijk in. U heeft hiervoor ook uw BSN en IBAN-nummer nodig.

Stap 2 Keuze abonnementsvorm

U sluit een abonnement af voor hulpverlening in noodsituaties. U kunt kiezen voor hulp van contactpersonen of hulp van professionele zorgverleners.

Wilt u hulp van een contactpersoon, dan kiest u drie mensen die dicht bij u in de buurt wonen. Bijvoorbeeld een buurman, familielid of vriend. Slaat u alarm, dan informeert de zorgcentrale een van deze contactpersonen. Is er niemand bereikbaar? Dan alarmeert Thebe de hulpdiensten. Hulp van een contactpersoon voelt vertrouwd en is goedkoper dan hulp van een professionele zorgverlener. Een nadeel kan zijn dat u een groter beroep doet op uw naasten en dat het langer duurt voordat professionele hulp bij u is als dat nodig is.

Zijn er geen contactpersonen in uw buurt of kiest u liever voor een professionele zorgverlener? Dan kiest u voor personenalarmering met hulp van professionele zorgverleners. Slaat u alarm, dan beoordeelt de zorgcentrale van Thebe de welke hulp nodig is. Als hulp nodig is, komt een professionele zorgverlener van Thebe Wijkverpleging bij u langs.

Professionele hulp is altijd dichtbij. Hulp van een professionele zorgverlener is wel duurder dan hulp van een contactpersoon. Daarnaast geeft u uw sleutels aan ons af zodat wij binnen kunnen komen. Dit kan voelen als een inbreuk op uw privacy. Als u kiest voor hulp van een professionele zorgverlener, kan het zijn dat uw hulpvraag wordt afgewezen. Dit kan als uw hulpvraag niet past bij het doel van personenalarmering. Bijvoorbeeld als u niet bij uw bril kunt, of als u een boterham wilt smeren.

Wat wij van u verwachten

  • Keuze abonnementsvorm
    U maakt een keuze tussen een abonnement met hulp van contactpersonen of hulp van professionele zorgverleners.

Stap 3 Afspraak voor installatie

Uw personenalarmering wordt geïnstalleerd door Secuvita. Een medewerker van Secuvita neemt telefonisch contact met u op om een afspraak te maken. Een installateur van Secuvita komt het alarmtoestel en het alarmzendertje bij u installeren en testen. Woont u in West-Brabant? Dan wordt ook een sleutelkluis geïnstalleerd als u kiest voor professionele hulp.

Wat u van ons mag verwachten

  • Zorgvuldige installatie

    Wij zorgen ervoor dat de personenalarmering direct werkt na de installatie. De personenalarmering wordt daarvoor meerdere malen getest.

  • Duur afspraak

    Wij nemen niet meer van uw tijd in beslag dan nodig. De installatie duurt ongeveer 45 minuten.

  • Stel gerust uw vragen

     U kunt altijd contact met Thebe opnemen als u vragen heeft over uw personenalarmering.

Wat wij van u verwachten

  • Benodigdheden voor aansluiting

    U heeft een vaste telefoonaansluiting voor de installatie.

  • Hulp van een contactpersoon

    Kiest u voor hulp van een contactpersoon, dan is het prettig als een van de contactpersonen aanwezig is bij de afspraak.

  • Hulp van professionele hulp

    Kiest u voor professionele hulp, dan is het belangrijk dat u extra sleutels in huis heeft voor de afspraak.

Stap 4 Overdracht van uw sleutels

Heeft u gekozen voor hulp van contactpersonen? U zorgt dan zelf dat deze contactpersonen uw sleutel krijgen.

Heeft u gekozen voor hulp van professionele zorgverleners? Dan hebben wij uw sleutels nodig.

Als u in West-Brabant woont, wordt gelijk met de personenalarmering een sleutelkluis geïnstalleerd. Dit is een kleine metalen box. In deze sleutelkluis bewaren wij uw sleutel. Zo kunnen wij altijd bij u naar binnen in geval van nood. U huurt deze sleutelkluis van Thebe. De kosten hiervoor zijn maximaal € 7,70 per maand. De aansluitkosten van de sleutelkluis zijn €48,75. De afsluitkosten €36,35.

Als u in Midden-Brabant woont, neemt de installateur 2 sleutels mee. Als u overdag tussen 07.00 en 23.00 uur hulp nodig heeft, haalt de zorgverlener uw sleutel op bij de dichtstbijzijnde locatie van Thebe. Als u ’s nachts hulp nodig heeft, komt de hulpverlener direct naar uw huis toe. Het beveiligingsbedrijf komt tegelijkertijd naar uw woning toe met de sleutel.

Wat u van ons mag verwachten

  • SKG sleutelkluis

    De sleutelkluis die u huurt van Thebe is een veilige opbergplaats voor uw sleutel. De kluis heeft het SKG keurmerk.

  • Opbergen van sleutels

    Als u kiest voor professionele hulp, dan bewaren wij uw sleutels zorgvuldig. 

Wat wij van u verwachten

  • Overdracht sleutels

    Als u heeft gekozen voor hulp van contactpersonen, dan regelt u de overdracht van de sleutels zelf.

  • Toestemming sleutelkluis

    Als u in een appartementencomplex woont, vraagt u voor het plaatsen van een sleutelkluis toestemming aan de woningbouw of Vereniging van Eigenaren (VVE). Het is belangrijk dat u dat heeft geregeld voordat wij de sleutelkluis komen plaatsen.

  • Meerdere sleutels

    Woont u in Midden-Brabant en heeft u gekozen voor professionele hulp? Dan hebben wij 2 sleutels van uw huis nodig.

Veelgestelde vragen

Het is belangrijk dat u de alarmknop altijd bij u draagt. U kunt de alarmknop dragen om uw pols of om uw hals. Bent u gevallen, voelt u zich niet lekker of heeft u een andere dringende hulpvraag? Met een druk op de alarmknop krijgt u direct contact met onze zorgcentrale. Via de microfoon en de luidspreker kunnen wij met u praten. Krijgen wij geen contact met u? Dan komt er direct iemand naar uw woning.
U heeft een vaste telefoonaansluiting nodig om contact te kunnen maken met de zorgcentrale
Heeft u op de noodknop gedrukt omdat u hulp nodig heeft? Dan krijgt u contact met de zorgcentrale van Thebe. Als u heeft gekozen voor hulp van een contactpersoon, dan belt de medewerker van de zorgcentrale een van de drie contactpersonen om te melden dat u hulp nodig heeft. Een van uw contactpersonen komt dan naar uw woning. Krijgt de zorgcentrale uw contactpersonen niet te pakken? Dan schakelen we de hulpdiensten in. Als u heeft gekozen voor professionele hulp, dan komt een professionele zorgverlener van Thebe Wijkverpleging naar uw woning.
Ja, u mag altijd ongevraagd testen.
Thebe logo

Cookies op Thebe.nl

Thebe is wettelijk verplicht om u toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken, en u te informeren over het gebruik daarvan op de site.

Thebe.nl gebruikt cookies, JavaScript en soortgelijke technieken voor de volgende doeleinden:

  • het optimaliseren van de website;
  • de integratie van sociale media;
  • het verzamelen en analyseren van statistieken.

Voor een aantal van bovenstaande punten is het vastleggen van bezoekersgedrag noodzakelijk. Ook derde partijen kunnen cookies plaatsen via Thebe.nl en internetgedrag volgen, zoals bijvoorbeeld het geval is bij embedded video's van YouTube.

Lees meer op onze cookiepagina.

 

Doorgaan zonder cookies Cookies accepteren