Binnenkort stappen onze woonzorglocaties in fases over op een nieuw digitaal zorgdossier: PUUR. Dit systeem vervangt het huidige zorgdossier Lable Care. In de wijkzorg werken we al met PUUR. Binnenkort doen we dat ook in de woonzorglocaties.
Eén zorgdossier voor alle zorg bij Thebe
Bij Thebe werken we volgens De Bedoeling. Dat is het uitgangspunt voor alles wat we doen. Waar nodig met behulp van technologie en essentiële zorg. Daar hoort ook een goed systeem bij dat het werk makkelijker maakt. Eén zorgdossier voor de wijk en woonzorglocaties. De overgang van de wijk naar de woonzorglocatie wordt eenvoudiger, omdat we alle informatie op één plek bewaren. Met uw toestemming kunnen we informatie ook eenvoudiger en veiliger delen met andere zorgorganisaties. Zo blijven we toekomstbestendig en kunnen we u en uw naasten nog beter ondersteunen.
Wat betekent dit voor u?
U leest nu mee in het dossier van uw naaste via het zorgdossier Lable Care. Binnenkort ontvangt u een brief en een flyer. In de brief staat wanneer uw locatie overstapt naar het nieuwe zorgdossier PUUR. In de flyer leggen we stap voor stap uit hoe u een account aanmaakt voor het cliëntportaal PUUR. van jou. Vanaf dat moment kunt u daar alles meelezen zoals u gewend bent.
Heeft u nog vragen? Hieronder vindt u antwoorden op veelgestelde vragen.
Veelgestelde vragen
- Waarom stappen we over op het nieuwe cliëntdossier PUUR.?
De zorg verandert. Daarom bereidt Thebe zich voor op de toekomst. We willen onze cliënten en zorgmedewerkers zo goed mogelijk ondersteunen. Dat doen we onder andere met één digitaal zorgdossier.
In de wijkzorg werken we al met het PUUR. In de woonzorglocaties gebruiken we nu nog Lable Care. Daar komt verandering in. We stappen over op het PUUR. woonzorgdossier.
Door overal met hetzelfde dossier te werken, kunnen we de zorg voor onze cliënten beter volgen. Van thuis tot in de woonzorglocaties. Dat is makkelijker voor collega’s en prettiger voor de cliënt. Ook kunnen we makkelijker informatie delen met andere zorgorganisaties. Dat is belangrijk voor goede, veilige zorg.
Samen met Ecare (leverancier van PUUR.) werken we aan een goede aansluiting tussen het wijk- en woonzorgdossier. Zo ontstaat er uiteindelijk één zorgdossier voor alle zorg bij Thebe.
- Hoe kan ik meelezen in het dossier?
Als eerste contactpersoon kunt u meekijken in het zorgdossier van uw naaste. Dat doet u via het klantportaal PUUR. van jou. Op de locatie krijgt u een flyer met uitleg over hoe u een account kunt aanvragen. U kunt dit zelf regelen via de website: www.puurvanjou.nl
- Wat kan ik zien en doen in PUUR. van jou?
In het cliëntportaal vindt u de volgende informatie:
- Rapportages van u/uw naaste en het zorgteam. U kunt hierover lezen, maar ook zelf een bericht schrijven.
- Agenda “Even Denken Aan” met afspraken van u/uw naaste en het team
- Persoonsbeeld (aan te vullen via PUUR. van jou)
- Levensgeschiedenis (aan te vullen via PUUR. van jou)
- Persoonlijke gegevens
- Afspraken (u kunt zelf een persoonlijke afspraak toevoegen)
- Medische informatie (zoals reanimatiekeuze, allergieën, diagnoses)
- Instrumenten
- Documenten
U kunt meelezen in het zorgdossier vanaf de dag dat de locatie overstapt naar PUUR. Het is mogelijk om in de week daarvoor alvast een account aan te maken voor PUUR. van jou. Let op: maakt u het account al vóór de overstap? Dan kan het zijn dat het dossier nog niet compleet is. Na de overstap is alle informatie zichtbaar.
- Wie kan er meelezen in het dossier?
Thebe geeft per bewoner één account voor PUUR. van jou. Bij voorkeur is dit account voor de bewoner zelf. Als dat niet mogelijk is, krijgt de wettelijk vertegenwoordiger of contactpersoon, met toestemming van de bewoner, toegang. We doen dit vanwege privacy. In het zorgdossier staat veel persoonlijke en medische informatie. Die mag niet zomaar met anderen worden gedeeld. Wilt u dat meerdere mensen op de hoogte blijven van hoe het gaat met uw naaste? Dan vragen we u de informatie zelf met elkaar te delen.
- Wat gebeurt er met het Mijn Lable Care account bij de overgang naar PUUR?
U kunt tot 31 mei 2026 blijven inloggen op Mijn Lable, het cliëntportaal van Lable Care. Let op: vanaf de overstap naar PUUR wordt er geen nieuwe informatie meer toegevoegd aan Mijn Lable. Wilt u na 31 mei 2026 nog gegevens teruglezen? Dan raden we u aan om de informatie op tijd te downloaden of te printen en veilig te bewaren.
- Hoe zit het met de bewaartermijn van het dossier in Lable Care?
Thebe houdt zich aan de wet voor het bewaren van persoonsgegevens. Dit betekent dat het zorgdossier minimaal 20 jaar wordt bewaard. Deze termijn gaat in vanaf de dag dat we starten met PUUR. Vanaf dat moment gebruiken we Lable Care niet meer.
- Wanneer maakt de locatie waar ik/mijn naaste woon(t) de overstap naar PUUR?
Dit staat in de brief die u van de locatie heeft ontvangen.
- Wat merk ik of mijn naaste van de overstap?
In principe merkt u weinig van de overstap naar PUUR. De zorgmedewerkers worden hier goed op voorbereid. Zij volgen allemaal een scholing. In de weken voor de overstap zet de zorgmedewerker, die verantwoordelijk is voor uw dossier of dat van uw naaste, de inhoud van het dossier over van Lable Care naar PUUR woonzorgdossier.
- Waar kan ik terecht met vragen over de overstap?
Wordt uw vraag op deze pagina niet beantwoord? Neem dan contact op met de locatie waar u of uw naaste woont.