Thebe zoekt een nieuw lid voor de Raad van Toezicht. We zoeken iemand met ervaring in financiën, vastgoed en IT. U wordt lid én aankomend voorzitter van de auditcommissie Middelen. De startdatum is augustus 2025.
Op deze pagina vindt u het volledige profiel met alle informatie over de functie en wat we belangrijk vinden. U kunt reageren tot maandag 9 juni 2025.
Solliciteren kan via deze link: https://bit.ly/43ofjZd
Thebe zoekt een Lid raad van toezicht
Aandachtsgebieden: lid (inkomend voorzitter) auditcommissie Middelen (financiën, vastgoed en IT)
Vereisten voor het gehele team toezichthouders
· Oprecht betrokken bij en affiniteit hebben met de cliënten en bewoners van Thebe. De cliënt en het cliëntenbelang en de medewerker een centrale rol geven in beleid en organisatieontwikkelingen.
· Onderschrijft en sluit aan bij De Bedoeling en de kernwaarden van Thebe.
· Zoekt de dialoog en verbinding, is open en transparant en hecht aan reflectie en lerend vermogen. Daarnaast is hij als sparringpartner voor de RvB ook actief betrokken bij zorgvernieuwing.
· Staan voor klantgerichte, kwalitatief hoogwaardige zorg- en dienstverlening, zodat iedere cliënt in staat is om een betekenisvol leven te leiden en zoveel mogelijk zelfredzaam is in een steeds meer digitale samenleving.
· Staan voor de maatschappelijke opgave welke gericht is op het toegankelijk en betaalbaar houden van zorg voor diegene die dit het hardst nodig hebben.
· Leden zijn complementair en expert op hun vakgebied, kunnen daarnaast het hele speelveld overzien.
· Diversiteit in achtergrond en cultuur, om verschillende perspectieven in de toezichthoudende rol in te brengen.
· Onafhankelijkheid, geen (schijn van) onverenigbare belangen, posities of relaties.
· Voldoende beschikbare tijd voor inzet en commitment voor taken als toezichthouder.
· Onderschrijft en handelt conform de Governancecode Zorg.
Lid raad van toezicht, auditcommissie - Functie-eisen/bijzonderheden
· Portefeuille/aandachtsgebied: Middelen (financiën, vastgoed, duurzaamheid, risicomanagement en IT inclusief informatieveiligheid en security)
· Commissie: lid en inkomend voorzitter van de auditcommissie Middelen
· Professionele ervaring/vereisten:
o Brede ervaring op eindverantwoordelijk niveau in een grote organisatie in een dynamisch werkveld, bijvoorbeeld in de zorg of in een publieke/maatschappelijke sector.
o Academisch werk- en denkniveau met strategisch denkvermogen. Weet met informatie ‘op afstand’ snel overzicht en inzicht te krijgen met betrekking tot essentiële en strategische aspecten van het functioneren van de organisatie en kan op basis hiervan evenwichtig oordelen.
o Beschikt over allround financieel-economische kennis en ervaring en heeft zicht op de financiële doorwerking van strategisch beleid, risicomanagement en de financiële gevolgen van externe ontwikkelingen.
o Bestuurlijke ervaring met informatisering vraagstukken (bijvoorbeeld digitalisering en informatieveiligheid) en/of met complexe vastgoedvraagstukken.
o Beschikt over relevante netwerken, zowel beroepsmatig, landelijk als regionaal, is ondernemend ingesteld met strategisch oog voor (proces)innovatie en voor kansen en ontwikkelingen voor Thebe.
o Inzicht in het veld van stakeholders (zorginhoudelijk, maatschappelijk, financieel en politiek). Heeft inzicht in de externe context van de organisatie en een goed ontwikkelde maatschappelijke antenne.
o Stevige persoonlijkheid en teamplayer en doortastend, in staat om een leidende rol te vervullen bij de menings- en besluitvorming in de RvT, streeft naar consensus en overbrugging van meningsverschillen en fungeert als gewaardeerde vraagbaak voor de collega’s in de voltallige raad van toezicht op het gebied van financiële-, huisvestings- en overige beheersmatige onderwerpen.
· Ervaring in de zorg: pré.
· Toezichthoudende ervaring: vereist.
· Bestuurlijke ervaring: vereist.
· Afkomstig uit de regio: pré.
Competenties
· Stevige persoonlijkheid, positief kritisch vanuit een respectvolle attitude, evenwichtig, beschouwend en standvastig. Stelt vragen alvorens een mening te vormen.
· Doortastend en proactief, neemt zelf initiatief, entameert onderwerpen en daagt uit door vanuit (verschillende) invalshoeken te reflecteren op opgaven en dilemma’s.
· Communiceert gemakkelijk op alle niveaus, is gemakkelijk benaderbaar, heeft oog voor en kan zich inleven in (de belangen van) de cliënten, verwanten en medewerkers.
· Behoudt de balans tussen ondernemerschap en beheer, het maatschappelijk belang en het belang van Thebe. Is innovatief en ambitieus.
· Teamplayer, is sterk relatie- en samenwerkingsgericht. Heeft het vermogen om in teamverband te functioneren en daarbij een eigen meerwaarde toe te voegen. Draagt bij aan een productief en prettig samenspel met de raad van bestuur. Stelt zich op als ‘kritische vriend’.
· Handelt integer, reflectief, onafhankelijk, rolvast en met verantwoordelijkheidsgevoel.
· In staat tot zelfreflectie en in staat om de eigen bijdrage als toezichthouder kritisch te beoordelen en op basis daarvan zijn/haar bijdrage bij te stellen.
Raad van toezicht
· Aantal leden: 5 leden inclusief de voorzitter.
· Commissies: auditcommissie Middelen, auditcommissie Kwaliteit, Veiligheid en Innovatie (KVI), remuneratiecommissie en agendacommissie.
· Vergaderschema: de raad van toezicht vergadert tenminste 6 keer per jaar, de auditcommissie Middelen vergadert 4-6 keer per jaar Daarnaast zijn er themabijeenkomsten, reflectiemomenten en locatiebezoeken.
· Benoemingsperiode: de leden worden benoemd voor een periode van vier jaar, met de mogelijkheid om deze termijn één keer te verlengen.
Bezoldiging
Overeenkomstig het advies van de NVTZ.
Startdatum
Augustus 2025
Procedure
Solliciteren kan via de link bovenaan deze pagina.
Geselecteerde kandidaten vragen wij een specifiek motivatiedocument en cv aan te leveren. Na de voorselectie wordt de long- en shortlist met de gevraagde documenten aan de opdrachtgever gepresenteerd. Geselecteerde kandidaten worden uitgenodigd voor gesprekken bij de opdrachtgever. Deze kandidaten ontvangen een gedetailleerde planning van de vervolgprocedure.
In het eindstadium van de procedure wordt gebruik gemaakt van een referentiecheck.
Contact
Voor inhoudelijke vragen kunt u contact opnemen met:
· Marja Suur, partner
· Chantal Fonteijn, PA
· Monica van der Ven, PA
T: 0850 – 734 710 (Chantal)
T: 0850 – 734 702 (Monica)